Genshin Impact Faces $20 Million Penalty for Violations Related to Loot Boxes
In recent news, Cognosphere, the developer behind the popular gacha game Genshin Impact, is under fire and risks a hefty $20 million penalty for violations linked to loot boxes. The game, known for its gacha-style gameplay, allows players to obtain randomized prizes by spending in-game currency. However, the Federal Trade Commission (FTC) has raised concerns about the game’s marketing tactics and potential harm to players, especially children.
Deceptive Marketing Tactics
The FTC has accused Cognosphere of unfairly marketing loot boxes to children, obscuring the real costs, and misleading all players about the odds of winning prizes. Samuel Levine, director of the FTC’s Bureau of Consumer Protection, criticized the developer for deceiving players into spending large amounts of money on prizes with minimal chances of winning.
“Companies that use such dark-pattern tactics will be held accountable if they deceive players, especially children and teens, about the true costs of in-game transactions,” stated Levine.
Violation of Rules
The Department of Justice’s complaint highlighted several violations by Genshin Impact, including misleading players about the odds of winning rare characters, confusing virtual currency systems, and unfair promotions targeting minor players. The game’s in-game currency, purchased with real money, had to be exchanged multiple times to open boxes, leading players to spend more than expected to win sought-after rewards.
Furthermore, the game’s promotions glamorized the excitement of opening loot boxes, enticing players with promises of limited prizes. Event Banners and Influencer campaigns suggested better odds of obtaining rare characters, misleading many players.
Violation of COPPA
In addition to the FTC’s concerns, the Department of Justice accused Cognosphere of marketing Genshin Impact to children and collecting personal information in violation of the Children’s Online Privacy Protection Rule (COPPA). This rule requires services aimed at children under 13 to inform parents about data collection and obtain parental consent before using their information.
Proposed Fine and Compliance Measures
As a result of these violations, the FTC proposed a $20 million fine for Cognosphere and mandated several compliance measures. These include prohibiting under-16s from buying loot boxes, disclosing odds and exchange rates for virtual currency, and ensuring full compliance with COPPA. The proposal has been approved for referral to the DOJ and filed in the US District Court for the Central District of California.
It remains to be seen how this penalty and compliance measures will impact the future of Genshin Impact and other similar games in the industry. Players and regulators alike are closely watching the outcome of this case to ensure the protection of consumers, especially younger players.
การลงโทษ Genshin Impact 20 ล้านดอลลาร์เนื่องจากการละเมิดที่เกี่ยวข้องกับกล่องลูกเต๋า
ในข่าวล่าสุด Cognosphere ผู้พัฒนาเกม gacha ยอดนิยม Genshin Impact ต้องเผชิญกับการวิจารณ์และเสี่ยงต้องจ่ายเงินที่เยอะถึง 20 ล้านดอลลาร์เนื่องจากการละเมิดที่เกี่ยวข้องกับกล่องลูกเต๋า เกมที่โด่งดังด้วยลักษณะเกมเก้ชาที่เปิดกว้างให้ผู้เล่นได้รับรางวัลแบบสุ่มๆ โดยใช้สกุลเงินในเกม อย่างไรก็ตาม คณะกรรมการการค้าและการบรรลุฯ (FTC) มีความกังวลเกี่ยวกับกลยุทธการตลาดของเกมนี้และความเสี่ยงที่เกิดขึ้นต่อผู้เล่นโดยเฉพาะเด็ก
กลยุทธการตลาดที่หลอกลวง
FTC กล่าวหา Cognosphere ว่าใช้กลยุทธการตลาดให้กล่องลูกเต๋าเหล่านี้ถูกละเว้นไปให้เด็ก ทำให้ค่าใช้จ่ายจริงกลายเป็นไม่ชัดเจน และทำให้ผู้เล่นทุกคนเข้าใจผิดเรื่องความน่าจะเป็นในการได้รับรางวัล Samuel Levine ผู้อำนวยการของสำนักงานคุ้มครองผู้บริโภค FTC จงกัดคนพัฒนาเกมเป็นไปตามกฎหมายถ้าพวกเขาหลอกลวงผู้เล่นโดยเฉพาะเด็กและวัยรุ่นเกี่ยวกับค่าใช้จ่ายจริงของธุรกรรมในเกม
การละเมิดกฎหมาย
เรื่องร้องเรียนของกรมยุทธศาสตร์ได้เน้นถึงการละเมิดหลายประการโดย Genshin Impact รวมถึงการทำให้ผู้เล่นเข้าใจผิดเรื่องความน่าจะเป็นในการได้รับตัวละครหายาก ระบบสกุลเงินเสมือน และการส่งเสริมการขายอย่างไม่เป็นธรรมต่อเด็ก เกมนี้ใช้สกุลเงินในเกมที่ซื้อด้วยเงินจริงต้องใช้บ่อยกว่าที่คาดไว้เพื่อที่จะได้รับรางวัลที่ต้องการ
อีกทั้ง การโปรโมทของเกมได้จัดงานที่มอบรอยยิ้มที่หลงใหลให้กับการเปิดกล่องลูกเต๋า ดึงดูดผู้เล่นด้วยคำสัญญาของรางวัลที่จำกัด Event Banners และแคมเปญ Influencer ระบุว่ามีโอกาสดีขึ้นในการได้รับตัวละครหายาก ทำให้ผู้เล่นหลายคนเข้าใจผิด
การละเมิด COPPA
นอกเหนือจากความกังวลของ FTC กรมยุทธศาสตร์กล่าวหา Cognosphere ว่ามีการตลาด Genshin Impact ให้กับเด็กและเก็บข้อมูลส่วนตัวโดยละเมิดกฎหมายคุ้มครองความเป็นส่วนตัวของเด็กออนไลน์ (COPPA) กฎหมายนี้กำหนดให้บริการที่เน้นไปที่เด็กที่มีอายุต่ำกว่า 13 ปีต้องแจ้งผู้ปกครองเกี่ยวกับการเก็บข้อมูลและรับความยินยอมจากผู้ปกครองก่อนใช้ข้อมูลของพวกเขา
ค่าปรับและมาตรการการปฏิบัติตาม
เนื่องจากการละเมิดเหล่านี้ FTC ได้เสนอค่าปรับ 20 ล้านดอลลาร์สำหรับ Cognosphere และกำหนดมาตรการการปฏิบัติตามหลายรายการ ซึ่งรวมถึงห้ามคนที่อายุไม่ถึง 16 ปีซื้อกล่องลูกเต๋า การเปิดเผยความน่าจะเป็นและอัตราแลกเปลี่ยนสกุลเงินเสมือน และการให้ความเรียบร้อยตามกฎหมาย COPPA ข้อเสนอนี้ได้รับการอนุมัติให้ส่งต่อไปยัง DOJ และยื่นคำขอในศาลอเกฟเดนทรอลฟอร์นิย่าของแคลิฟอร์เนีย
ยังไม่ทราบว่าค่าปรับและมาตรการการปฏิบัติตามเหล่านี้จะมีผลต่ออนาคตของ Genshin Impact และเกมคล้ายกันในอุตสาหกรรมอีกไหม ผู้เล่นและองค์กรควบคุมเช่นเดียวกันกำลังสังเกตผลลัพธ์ของเคสนี้อย่างใกล้ชิดเพื่อให้ความคุ้มครองแก่ผู้บริโภคโดยเฉพาะเด็ก